Meneer Wonderful zit in Los Angeles - Reisverslag uit Thazi, Myanmar van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Meneer Wonderful zit in Los Angeles - Reisverslag uit Thazi, Myanmar van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Meneer Wonderful zit in Los Angeles

Door: Ben en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ben

18 December 2013 | Myanmar, Thazi

Wat leuk, jullie waren in 1995 een van de eerste gasten van Wonderful Guest House. Mijn vader woont nu in Los Angeles. Daar is zijn oudste zoon tandarts bij Super Smile Dental. Mr. Wonderful blijkt U Kun te heten en inmiddels 81 jaar oud te zijn. Zijn dochter, Daw Nu Nu, runt nu de tent.

We zijn in Thazi, een knooppunt van wegen. We zijn vanuit de bergen op weg naar Mandalay. De ontvangst is wederom heel hartelijk. We moeten gaan zitten en krijgen een drankje aangeboden. We hebben een leuk gesprek met Daw. Haar zoon drijft voor het Guest House een winkeltje in mobiele telefoons: Wonderful Mobile.

Veel extra toeristen ziet het Guest House nog niet. Volgens Daw omdat de regering de treininfrastructuur niet voldoende verbeterd. Iedereen 'vliegt' nu over Thazi heen. Maar misschien wordt dat na de verkiezingen van 2015 anders, als er een regering voor het volk komt. Het optimisme blijft.

We moeten natuurlijk nog even samen op de foto. Ze zal haar vader onze groeten overbrengen. We gaan bij de buren lunchen. We hebben nog wel even de steun van Daw nodig. De bediening spreekt geen woord Engels en durft niet naar onze tafel te komen. We zien ook geen Engelse kaart. Daw vraagt wat wij willen en regelt dat. Wonderful!