Hoe ik mijn verjaardag vierde .., - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Hoe ik mijn verjaardag vierde .., - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Hoe ik mijn verjaardag vierde ..,

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ben

17 December 2013 | Myanmar, Nyaungshwe

Helaas bij de laagste temperaturen die we tot nu toe hebben ervaren tijdens de reis. Maar wel met een lekker zonnetje overdag tijdens een bergwandeling.

We zitten aan het Inle meer in Myanmar en wel in Queen Inn, 'romantisch' gelegen aan het kanaal waarmee je van het stadje Nyaung Schwe het meer opvaart. We maken de reuring op het water inderdaad mee en dat heeft wel wat. De zware dieselgeluiden van de optrekkende boten (taxiboten voor lokale mensen die lenig dicht op elkaar op de bodem zitten, boten met houten stoeltjes voor de toeristen) beginnen wel al 's ochtends erg vroeg. Vanaf een uur of 5 begint het 'gepokkepok' zeker al. En de jongens houden van flink gassen. Fluisterboten kennen ze nog niet.

Na gisterochtend zelf om 6 uur de boot te hebben genomen, voor een zonsopkomst op het meer en een bezoek aan de markt voordat de overige toeristen binnenkomen, zijn we vandaag iets later gestart.

Om 7 uur zaten we BUITEN aan de ontbijttafel van Queen Inn. Bij ongeveer 12 graden, met fleece en jas aan, na een nachtje slapen onder 2 dekens!

Voor een trekking naar wat dorpjes is het weer uitstekend, we lopen bij 18 graden met zon, en een koude wind. Maar lopen houd je warm en dat was bij zitten op de boot wel anders. Onze lunch is thuis bij Pao mensen in een van de dorpen in de bergen rond het meer, Een mie-soep met bloemkool, gefrituurde tofu crackers, groene thee, koekjes, mandarijnen en bananen.

Als niet-klimmers voelen we onze benen behoorlijk na een hele dag bergwandelen. Komt goed uit dat we vanavond op 150 m van 'huis' gaan eten. Het restaurant ziet er iets fancier uit dan de overige en heeft mooi uitzicht ... Je zit er echter niet achter een raam, maar gewoon aan de buitenlucht (alleen onder dak). Dat is dus weer dik aankleden en zelfs het regenjack mee tegen de wind. Ik kreeg een persoonlijk verjaardagsdessert en dat was wel hartverwarmend.

Onze planning had qua temperatuur beter gekund (doe mij maar 20 bovenop die 12 hier), maar voor ons rondje door Myanmar kwam dit het handigst uit. Ik ga me wel weer wat 'feestelijker' voelen als we weer in de tropenwarmte zitten. Het is echter wel heel leuk om op deze plek terug te zijn en ook de huidige omstandigheden hebben zo hun charme.

In oktober 1995 maakten we hier een magnifiek festival mee, een optocht van lange boten met wel 50 paar beenroeiers (de typische techniek van de vissers hier om staande te roeien) onder gekleurde parasols en een glinsterend versierde speciale boot waarmee 5 door opgeplakt goud als zodanig onherkenbaar geworden boedhabeelden van de ene naar de andere pagode werden gevaren. Nu zullen we dat niet meemaken. Maar onze dag op het water gisteren beviel toch goed.

PS Onze prive-mailbox levert problemen op. Dus mocht iemand ons willen mailen: tot we terug in NL zijn graag de hotmail gebruiken, bengerrie@hotmail.com

  • 17 December 2013 - 17:23

    Leny:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Gerrie. Ik zie dat je er behoorlijk van ondersteboven bent. Ik wens je een hele fijne verjaardag en nog een hele interessante reis.

  • 17 December 2013 - 17:29

    Arnold:

    Ik denk dat ik nu te laat ben, maar hier ben je nog jarig. Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren. En de pretttige dag heb je al gehad....

  • 17 December 2013 - 18:14

    Gerda Beijer:

    Gerrie van harte gefeliciteerd. Geniet nog lekker. Groetjes aan Ben.
    Reinier en Gerda

  • 17 December 2013 - 18:17

    Rob Geerlings:

    Hoi Hoi,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een mooie verjaardags taart had je gekregen leuk hoor.
    Nog een hele fijne tijd gewenst daar!!

    Groetjes rob astrid en bradley en ook nog gefeliciteerd van Pa en Ma Geerlings!!

  • 17 December 2013 - 22:13

    Frans:

    Van harte gefeliciteerd. Gerrie achter een aantal borden lekker eten op haar verjaardag. Het kan niet beter. Hoewel, als ik jullie reisverslagen lees is naast de omgeving, de mensen en de natuur, het eten elke keer weer een hoogtepunt. Nog heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Ben en Gerrie in Zuid-Oost Azie

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27407

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 06 Januari 2016

bengerrievietnam2015

31 Oktober 2013 - 29 December 2013

Ben en Gerrie in ZuidOost Azie 2013

Landen bezocht: