Voetmassage - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Voetmassage - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Voetmassage

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

09 December 2013 | Cambodja, Kâmpôt

Au. Zo, die gast heeft stevige handen. Hij mag dan blind zijn, maar zijn vingers weten de pijnlijke punten te vinden. Kan ik straks nog wel lopen? Hij zal toch niets breken? En waarom heb we een vol uur gekozen? Altijd lekker even een voetmassage aan het eind van de middag, dachten wij.

We liggen bij Seeing Hands, een massagesalon waar alle masseurs blind zijn. Ze zijn getraind in 'Japanese style shiatsu massage'. Hadden we misschien toch eerst even moeten opzoeken op het internet. Ze komen naar ons geschuifeld, zeggen hallo en zoeken tastend onze voeten. Eerst even wat olie en dan lekker hard langs de beenvliezen. Au, au, voel je dan niet ........

Die van Gerrie is ook niet zachtzinnig. De twee masseurs kletsen onderling behoorlijk. We kunnen niet verstaan wat ze zeggen. Het klinkt niet als 'laten we ze eens even lekker hard te grazen nemen'. Ze hebben duidelijk lol. Ook wij relaxen meer en meer. Niet dat ze zachter gaan kneden. Ze houden dezelfde stevige kracht in hun vingers. Maar op een of andere manier voelen de spieren na de harde behandeling toch heel ontspannen aan.

Ah lekker, ze nemen op het laatst ook nog nek, schouders en rug mee. Een soort stoelmassage. Als we buiten komen is het ondertussen donker geworden. Dit is best voor herhaling vatbaar. Wie weet 'zien' ze ons nog wel een keer terug.