Spinnen en rode mieren - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Spinnen en rode mieren - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Spinnen en rode mieren

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

28 November 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Tja, je kunt Gerrie er goed bij hebben op reis. Alleen wil ze altijd zo apart doen met eten. Ik weet dat we in Wageningen het eten van insecten promoten, maar zelf ben ik niet zo'n held. Gerrie daarentegen!

Kijk Ben een leuk gerecht op de kaart: een curry met rundvlees en rode boommieren. En dan weet ik het wel. Dat gaat besteld worden. Er staan ook gefrituurde tarantula's op het menu (die lopen dan dus ook in het wild rond). Moet je die dan ook niet proberen, opper ik. Dat toch liever niet.

De mieren blijken miertjes te zijn. Je ziet ze amper dus proef je er niet zo veel van. Bij onze Engelse buren komen wel de gefrituurde spinnen op tafel. Eet smakelijk. Ze zeggen dat het lekker knapperig is. Willen wij ook wat proberen? Ik pas, maar wie doet het wel? Goed geraden. In ieder geval zie ik ze liever gefrituurd op een bord liggen dan dat ik ze levend tegen kom.

ps. Gerrie zal zelf ook nog wel over deze ervaring schrijven. Ik kon de verleiding niet weerstaan om haar voor te zijn ;-)

• 02 December 2013 - 10:00

Leny:

Goed zo Gerrie. Voor een boterham met pindakaas had je wel thuis kunnen blijven ;)