Tuk tuk, sir - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Tuk tuk, sir - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Tuk tuk, sir

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

30 November 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Ik heb veel vrienden hier in Phnom Penh. Als ik op straat wandel zwaaien ze naar me en komen naar me toe. Hun begroeting is dan meestal 'tuk tuk, tuk tuk, sir'. Ze willen ons meenemen in hun brommer met aanhanger, het taxivervoermiddel hier.

En we nemen ze af en toe wel hoor. Het is een vrij goede en goedkope manier van verplaatsen. Je zit hoog en droog. Ons eerste ritje was van de aanlegplaats van de boot naar ons hotel. En we hadden gelijk een chauffeur met een bijzondere naam: Rambo. Liefhebber van een bepaald soort films? Later treffen we nog Freedom en Dol. Die laatste wist tussen de middag een goed restaurantje voor ons. Raad eens? Het Tuk Tuk Restaurant! Zoiets verzin je toch niet.

Op straat word je er wel eens moe van. De hele tijd roepen ze naar je, terwijl je op dat moment echt geen tukje nodig hebt. Of nog erger: je wandelt op een markt van kraam naar kraam en dan komen ze vragen of je straks als je weg gaat een tuk nodig hebt. Terwijl er tientallen op elke straathoek staan.

Aan de andere kant kun je er soms ook wel om lachen. Meneer waar gaat u heen, naar het Royal Palace? Nee, die doen we morgen, we gaan nu ergens anders heen. O daar kan ik u wel naar toe brengen. Daar had hij mij tuk. Mooi toch?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Ben

Ben en Gerrie in Zuid-Oost Azie

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 27428

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 06 Januari 2016

bengerrievietnam2015

31 Oktober 2013 - 29 December 2013

Ben en Gerrie in ZuidOost Azie 2013

Landen bezocht: