Ik heb mijn vrouw gekidnapt - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Ik heb mijn vrouw gekidnapt - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Ik heb mijn vrouw gekidnapt

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

09 November 2013 | Vietnam, Bắc Hà

Hoe heb jij eigenlijk je vrouw ontmoet? De hele dag vertelt onze Black Hmong gids, Zhung, van alles over de omgeving en de gewoontes van de Hmong. Aan het eind van de middag wandelen we door een Flower Hmong dorp vlakbij Bac Ha, waar morgen, zondag, de wekelijkse marktdag is. Gerrie is wat achterop geraakt omdat ze van alles aan het fotograferen is. Dus kan ik, mannen onder elkaar, deze vraag stellen.

Ik, zegt Zhung, ik heb mijn vrouw gekidnapt. Wat? Ja, dat is heel normaal bij ons. Mijn vrouw komt uit het dorp van mijn moeder. Daar had ik haar wel eens gezien. Op een dag zei mijn moeder dat het tijd werd om te trouwen. Ze gaf me de keuze uit drie meisjes uit haar dorp. Ik vond mijn huidige vrouw een mooi meisje dus koos ik voor haar. En toen hebben we haar op een dag gekidnapt.

Jeetje, en waren de jongens uit dat dorp niet razend dat jij een van hun meisjes zo van hen 'steelt'? Nee hoor, dat mag bij ons. Is mij ook wel eens gebeurd. Op mijn middelbare school kende ik een heel leuk meisje. Op een dag zaten we iets buiten het dorp suikerriet te kauwen, werd zij gekidnapt. En dat liet jij zo maar gebeuren? Ik moest wel, zij waren met zijn achten. Tja, zo gaat dat hier bij de Hmong.

  • 09 November 2013 - 22:28

    Peter:

    in Nederland gaat het andersom toch ben......en wel door de toekomstige echtgenote zelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Ben en Gerrie in Zuid-Oost Azie

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 27394

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 06 Januari 2016

bengerrievietnam2015

31 Oktober 2013 - 29 December 2013

Ben en Gerrie in ZuidOost Azie 2013

Landen bezocht: