De reus - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu De reus - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

De reus

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ben

22 December 2013 | Myanmar, Pagan

Zo, zegt de jongen die schilderijtjes verkoopt bij een opgang van de Shwesandaw pagode, dat lijken wel boten waarmee je op het water kunt lopen.

Hij kijkt hierbij naar de Teva-sandalen die Ben juist heeft uitgetrokken, want je moet altijd blootsvoets een pagode in/op. Ben heeft maatje 43, dat is bij ons niet extreem, maar hier liggen de verhoudingen anders...

You are a big man, like Gulliver, gaat hij nog even door, you want to buy my pictures later? We lachen om deze niet zo diplomatieke verkoopstrategie.

Als ik, later dan Ben, in een lange rij mensen weer naar beneden kom bij dezelfde opgang roept hij me al toe. He lady, the big man is already here!

We hebben geen schilderwerkje van hem gekocht, maar dat had niet met zijn verkoopstijl te maken. Hij heeft ons in ieder geval een lach en een grappige herinnering bezorgd.

PS Dit was onze tweede dag in Bagan; ik was gelukkig voldoende opgeknapt om de hele dag met de reus op pad te zijn.

• 24 December 2013 - 09:42

Phily:

Beste Gerrie en Ben,
    Hele fijne kerstdagen en geniet nog van de laatste dagen in Myanmar.
    Het klinkt allemaal geweldig!

Groeten Govert en Phily