De poncho niet voor niets meegenomen - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu De poncho niet voor niets meegenomen - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

De poncho niet voor niets meegenomen

Door: Ben en Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ben

16 November 2013 | Vietnam, Hué

Hoeveel regen kan er eigenlijk per dag vallen? We zijn in Hue en het wil maar niet stoppen met regenen. Gelukkig hebben we onze poncho's bij ons. Die komen nu goed van pas. Evenals de paraplu van het hotel. Het water in de straat staat bijna op kniehoogte. Een taxi kan niet meer bij ons komen, dus waden we door de straat naar een restaurant 40 meter verderop.

Sinds we eergistermiddag aankwamen, regent het onophoudelijk. Binnen een etmaal valt er meer dan 150 mm regen. Paraplu's en gekleurde poncho's bepalen het straatbeeld. We bezoeken de oude ommuurde binnenstad, waarbinnen weer de verboden stad. Ook daar moeten we soms door centimeters diepe plassen om van het ene gebouw naar het andere te komen. Gelukkig hebben wij onze sandalen aan. We zien ook toeristen ploeteren met gym- of gewone schoenen.

Vandaag in de stad rondgelopen. We zien een brug die afgesloten is, want onder water: een brug! Bij het park zijn de bankjes met uitzicht op de rivier niet meer te bereiken nu de rivier zich te dichtbij heeft gewaagd. Lager gelegen straten staan nog steeds onder water. Hoewel het eventjes droog is geweest, begint het nu weer steeds meer en steeds harder te regenen. Wie weet valt er vanavond een watertaxi te regelen!?

• 17 November 2013 - 14:41

Yvonne:

Dat is wel echt veel water; gelukkig is het bij jullie niet 5 graden, zoals hier.

• 21 November 2013 - 09:13

Jogien Kruisweg:

Het ziet er wel heftig uit zo met dat water. Ook indrukwekkend want zo "zien" we dat hier niet. Alle verhalen zijn herinneringen op zich. Genieten ; dat stralen jullie uit. Blijf dat doen (in goede gezondheid!)

Groet
    Jogien