Op pelgrimstocht - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Op pelgrimstocht - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Op pelgrimstocht

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

04 November 2013 | Vietnam, Ninh Bình

Nou ja, wij niet, maar we volgen de route heuvel op die in een andere periode van het jaar dagelijks door ongeveer 70.000 pelgrims wordt gelopen. Nu zijn we een van de weinigen die zwetend de weg omhoog nemen. Van onze groep zijn we de enigen. De andere zijn met de kabelbaan omhoog.

We zijn door vrouwelijke roeiers eerst een stuk over een rivier door karstlandschap naar de voet van de heuvel gebracht. Daar eerst een lunch voor we langs nu gesloten stalletjes omhoog lopen. Wel overal schaduw, dus hoeven we niet in de volle zon te lopen. Na drie kwartier staan we goed bezweet bovenop en kunnen we de Parfum Pagode bezoeken.

De pagode is in een grote grot, waar honderden beeldjes staan en waar het inderdaad lekker ruikt. En waar komen dan die 70.000 per dag voor? Vragen om vergiffenis, goede gezondheid en in het geval van kinderloze koppels een baby. Voor dat laatste zijn twee stalactieten belangrijk. Wil je een zoon dan moet je de ene aanraken, wil je een dochter de andere. Wij hebben, voor het uitzicht, de kabelbaan naar beneden genomen.

• 08 November 2013 - 09:12

Merel:

Respect dat jullie het in 3 kwartier hebben gelopen!
    Pffffffffffff
    Prachtige foto trouwens.

Blijf nog maar even uit de buurt van de kust, tot een typhoon vanuit de Filippijnen is overgewaaid.

Ciao, Merel.

• 08 November 2013 - 10:17

Govert En Phily:

Hier lekker in de kou, wind, veel regen, mist en dan van die jaloers makende berichten ontvangen.

Goede reis verder, groeten Govert