Nu heb je de poppen aan het dansen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Nu heb je de poppen aan het dansen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Nu heb je de poppen aan het dansen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

03 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Schitterend. Kijk die draken door het water scheren en nu spuiten ze nog water uit hun mond ook. De (water)poppenspelers zien we niet, die zitten achter schermen. Maar het zijn ware artiesten. Ze laten de poppen de meest ingewikkelde trucs uitvoeren. We zien formaties van acht poppen die soms gelijktijdig wat doen, dan weer twee aan twee, etc. Het is net ballet. Een vos is uit op de eenden van een boer, maar wordt letterlijk de boom in gejaagd. Vissen springen uit het water en eentje zit even later aan de hengel van een visser. Een andere visser slaat overboord en blijkt zowel de rug- als de borstslag te beheersen. We komen ogen en oren tekort. Een traditionele groep speelt live muziek.
Ja, het is een toeristending. Maar we zijn blij dat we gegaan zijn. Een aanrader voor iedereen die Hanoi bezoekt.