Ben je nou helemaal betoeterd? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu Ben je nou helemaal betoeterd? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Gerrie - WaarBenJij.nu

Ben je nou helemaal betoeterd?

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

02 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Gewoon doorlopen. Ze ontwijken je echt wel. Het verkeer in Hanoi is hectisch. Het zijn vooral taxi's en veel, heel veel brommertjes/scooters en daartussen door ook nog fietsers, vaak zwaar beladen, en verkopers met hun mobiele stalletjes. Als wandelaar kun je de stoep bijna nooit gebruiken, want daar staan die honderdduizenden scooters geparkeerd. Dus als voetganger moet je ook gewoon op de weg lopen. De concurrentie is dus moordend. En hier geldt de wet van de hardst toeterende. Toeteren betekent voorrang vragen en krijgen. De hele dag door is het zeker in de oude stad een getoeter van jewelste. Toch went dat snel.

Een weg oversteken is ook even wennen. Je kunt wel een zebrapad denken te gebruiken, maar ze stoppen echt niet voor je. Een groen stoplicht is evenmin een garantie voor een rustige vrije doortocht. Dus zit er maar een ding op om aan de andere kant te komen: doe als de Vietnamezen. Wandel gewoon in een rustig tempo naar de overkant. De auto's en brommers ontwijken je wel. Wel even wennen hoor als je ze op twee centimeter afstand achter je door voelt schieten. Na een volle dag Hanoi zijn we er al meesters in.

Groeten van hier. Wij gaan ons weer in het verkeer storten. Zonder claxon, helaas.

• 03 November 2013 - 11:31

Frans:

Twee maanden ZZZZZZOOOOOO-Azië. We gaan jullie zeker volgen. Laat maar komen die verhalen.

• 03 November 2013 - 22:09

Peter:

hoi Ben en Gerrie,
    jullie zijn alle twee niet zo breed dus zul je er wel tussen passen en hoeven ze niet ver om te rijden.

Fijne vakantie en blijf maar gewoon heel,

groeten vanuit een winderig Nederland

Peter

• 03 November 2013 - 22:27

Janne:

Hoi Gerrie en Ben,

Twee maanden rondreizen, als ik het goed begrepen heb. Wat heerlijk! Naast Vietnam nog andere landen?
    We gaan genieten van jullie reisverhalen. Veel plezier en kom behouden terug!
    Het oversteekverhaal is alvast een voorproefje?

Veel groeten van Janne

• 04 November 2013 - 09:01

Jogien:

Is een fietsclaxon wellicht een middel om je veiliger op de straat te begeven????
    Zo ervaar je in ieder geval het land helemaal. Dat is nog eens wat anders dan het geregelde Nederland !
    Geniet (en wees voorzichtig)

• 04 November 2013 - 10:04

Merel:

En dan zijn jullie nog niet eens in Ho Chi Minh:)))
    Jullie kunnen nu mooi vast wennen.

Straks in Halong Bay kun je weer 'bijkomen'.

Geniet

Grtjs, Merel